Catalunya finalitza en 10a posició al Campionat del Món de Korfbal 2023

0
649

La selecció catalana torna de Taipei amb un regust agredolç després d’uns intensos i emocionants deu dies a la capital Taiwanesa on competia del 20 al 29 d’octubre contra 23 seleccions d’arreu del món.

La desena posició aconseguida el passat dissabte en perdre contra Hongria per 18a 21 en el partit per la 9a plaça, no és un veritable reflex del nivell i potencial que té actualment aquesta selecció, però el sistema de competició i una dolorosa derrota a la 1a fase de grups contra Txèquia per 25-15, que va acabar 4a al rànquing final, va apartar als nostres de les opcions de poder finalitzar entre el top 8.

Malgrat això, l’objectiu primordial es va assolir, ja que tot i finalitzar en 10a posició, el fet d’haver-hi països d’altres continents dintre d’aquest top 10, permet a Catalunya classificar-se per disputar el Campionat d’Europa “A” de l’any vinent juntament amb les 7 principals potències europees del moment.

La selecció catalana finalitza la seva participació en aquest Campionat del Món amb un balanç de 4 victòries i 3 derrotes, distribuïdes entre la 1a i la 2a fase de grups i les eliminatòries posteriors per decidir les posicions finals de la 9 a la 12.

A la 1a fase, la selecció catalana va guanyar Tailàndia per un contundent 24 a 7, i va perdre el decisiu partit contra Txèquia per 25-15. A la 2a fase, el 40-14 contra la totpoderosa selecció de Països Baixos ho deixava tot en mans del duel contra Eslovàquia, que els catalans van saber superar per 10 a 19. Ja en el grup de 4 equips per la lluita per les places 9 a 12, Catalunya va superar a Austràlia per 26 a 13 i a Polònia per 21 a 16. I finalment, en l’últim partit per decidir la 9a plaça, els nostres van caure contra Hongria amb un inesperat i dolorós 18 a 21.

Amb la finalització d’aquest impressionant esdeveniment de categoria absoluta, el més gran organitzat mai per la Federació Internacional de Korfbal (IKF), els jugadors i jugadores de la selecció retornaran als seus respectius clubs per iniciar la nova temporada de korfbal 2023-24, on la Supercopa, la Lliga i la Copa Catalana ompliran els propers cap de setmana de l’any a la recerca dels seus nous campions. Tanmateix, a nivell internacional, a més dels habituals tornejos de seleccions de categories infantils i júniors, els 3 clubs catalans que disputen la IKF Korfball Champions League 2023-24 continuaran lluitant per a superar les diferents rondes i aspirar a classificar-se per alguna de les 2 fases finals previstes. La més immediata, la 2a ronda d’aquesta Champions League a la ciutat polonesa de Marki del 28/11 al 2/12, amb el KC Barcelona, el Platja d’Aro KC i el CK Vallparadís classificats.

El Campionat del Món 2023 als mitjans

Cal destacar que la cobertura mediàtica d’aquest esdeveniment per part dels mitjans locals nacionals catalans i internacionals ha estat la més gran de la seva història. Els partits de la selecció catalana es van poder seguir en directe per la plataforma digital Esport3 de la Televisió de Catalunya amb narració i comentaris en català, al igual que en anglès pel canal Youtube de la IKF.

Partits de la 1a fase emesos per Esport3: CAT-THA i CZE-CAT

A escala global, cadenes estatals de Països Baixos, de Bèlgica, Txèquia, Surinam i Anglaterra entre d’altres com l’Olympic Channel del Comitè Olímpic Internacional (COI), van també retransmetre alguns dels partits d’aquest inoblidable i espectacular Campionat del Món, en el que un cop més la selecció neerlandesa va esdevenir campiona, seguits aquest cop pel conjunt de la Xina Taipei, que sorprenentment va derrotar en un inoblidable partit de semifinals a Bèlgica, que finalitzà aquest cop en 3a posició.

Partit de la 2a fase emès per Esport3: CAT-SVK

Podeu tornar a veure tots els partits als següents enllaços (en angles):

Més imatges (actualitzant):

Fotografies: Marco Spelten – actiefotografie.nl

El Mundial en directe

Tots els aficionats van poder seguir i veure aquest torneig en directe a youtube.com/ikfchannel i a www.worldkorfball.sport (amb resultats en directe i retransmissions, estadístiques, golejadors, …), així com a les xarxes socials a través dels hashtags #WKC2023 i #korfball, amb les millors galeries d’imatges de tots els partits, clips i moments destacats.

► Web IKF: korfball.sport/wkc2023
► Partits en directe i estadístiques: www.worldkorfball.sport
facebook.com/korfball.org
twitter.com/korfball